بحث هذه المدونة الإلكترونية

الثلاثاء، 11 أكتوبر 2016

كنت عارف / بقلم الشاعر / عمر عبد الجواد عبد العزيز

....(( كنت عارف ))....
كنت عارف م البداية......
إٔن قلبِك مش معايا......
قلت أحاول يمكن أقدر
وأنا قلبي لسه أخصر.....
لهمس الحب يحضر........
ونبتدي أنا وإنت الحكاية 

تفرق  كتير  معايا ......
لو دخل قلبِك هوايا.......
لو حقيقي قلبِك رق ليا
هحضن الدنيا بإديا......
ونعيش سوا على هوانا

تعرفي إِنتِ إيه....؟؟؟
إنت زهرة في قلب صحرا....
لا ميه فيها ولا تربة خضرا
والشوق فاض م العيون.....
من سحر نوره الكون يهون....
وسنين عدت وإنتي صابرة....

تعرفي إنتِ ايه ....؟؟
إنتِ إيه بالنسبة ليا......
إنتِ أجمل حاجة فيا.........
و إنتِ أرضي و سمايا.......
مش مهم الدنيا عندي.....
طول ما إنتِ جنبي......
و حِسِك معايا.....

إنت القمر يطل نوره.......
لو غاب القمر من سمايا......
إنت فرحة بشتاق إليها......
لو الزمن عاند معايا.......
إنت ضحكة يتمنها قلبي.....
ليل نهار ما تفارق سمايا.......

د/عمر عبد الجواد عبد العزيز

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق