بحث هذه المدونة الإلكترونية

السبت، 16 يوليو 2016

وقفت في الصحرا وناديت / بقلمي/ محمد موسي

وقفت في الصحرا وناديت لاشارع ولابيت
 ولصوتى زدت أنا وعليت ووقفت واستنيت
حتي شربه ميه ما لاقيت للصحرا أنا ناويت
وبنفسي اختليت بين السهول والوديان
 ياإنسان كان زمان يانبع الحنان
في الصحراء الأمان تنام تقوم صاحي غفلان
لا جنبك ناس ولا جيران بقلبك ودقه حيران
 أنا بعيد عن العيون
راحة وسكون وتغمض الجفون
 أنا وأنتَ للناس هاجرين تعبنا من غدر الزمان
 وياه السنين كنا زمان عاشقين بالحب مغرمين
 لكن ملانا ألم وأنين مين يحن مين
علي البيداء رايحين في قلوبنا شجن
 وأنين لو رمل ولا حسي كان حس
 آه بالدفا وبكل كلمة وفا يا ناس
 حرام الجفا ماشي ولابس
تاجي في الصحراء أنا بنادي
مالك زمام نفسي من الوحدة
اه يااانى بعيد عن البشر مكاني
 يحلا ويحلا زماني ملك في الصحراء
 والبيداء مابين الرمل والصفاء اتعلم شويه نقاء
وانسي ظلم الغوغاء ياصحرا سامعاني
 انا الملك وأنتي وجداني

من الناس الغدر كواني سلمت اه يااني
وعن عيون الناس اخترت مكااانى
محمد موسي

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق