بحث هذه المدونة الإلكترونية

الأحد، 11 سبتمبر 2016

بالرغم من المٌسن / بقلم الشاعر / علي الحسيني

بسم الله الرحمن الرحيم 
(  بالرغم   من  المٌسن   )

بالرغم من أني اتولدت كبير في السن 
لكن طول عمري واد جن 

حبيت الحلوه ألِ أمُ حاجب وسن 
كتكوت عمال أروشن ع السور عمال أفن 

أحب غاده أحب ساره علطول عمال أزن 
ترن ترن  ترن الو مين معايا رد الفلب المُسن 

عاوز إيه حضرتك وليه هنا بترن 
رد بجد قال كبرت حضرتك 
والشعر شاب يا جن 

ولاتقدر تغني ولا تقدر تدن 
لا كنت حقه ما تهدي ولا تبطل توين نن

كنت صنعه تشيكي زي المكنه  التوين 
أساس نوعك  جاوا  علشان كده عما ل تعن

لكن إحذر يا باشا بعد ما خلعت سن 
سلام بقي يا صاحبي علشان ترجع تحب 

بدعيلك من قلبي تفضل علطول شباب عم قول يا رب
قفلت السكه ساكت وقررت أني  أكن 

لكن كل عيد قلبي علطول عمال يحن 
لأيام الشقاوه والعود السُهُوُن 

أهوو أقول في عيونه ونقضيها بُن 
أسمع ولا براوه تسمع هي أَيظُن 

فاكره أيوه فاكره كنت الجن السُهُوُن 
روحك ديما بتضحك قلبك علطول يحن 

بلبل عمال يغني عصفور عمال تطن 
وانتي كمان يا فوفا كنتي في القلب نن 

لو زعلتي مره أفضل علطول أرن 
واراضي فيكي وأدادي حتي قلبيك يحن 

كونتي أنتي قلبي والحته الطريه والشئ المهم 
صحيح كبرنا يا فوفا 

فشر يا راجل أسكت دا أنت لوحدك كبرت 
أنا ضحكت وقلت لها من كتر ما في حبيك سهرت 
أنا لوحدي كبرت 
علي الحُسيني 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق