بحث هذه المدونة الإلكترونية

السبت، 2 يوليو 2016

إنتي جنة / بقلم الشاعر / فارس أبو تريكة

بقلم ( ابو تريكه )
( انتي جنه ) القصيده كامله

انتي جنه
انتي لحن لاجمل غنوه
انتي جنه
انتي شعر وقصيده حلوه
انتي ياللي بتسكنيني
انتي روحي ونور عيني
انتي يا ام شعر حنه
انتي جنه جوا جنه
انتي دين للعاشقين
اسلم ليه فارس وحنا
انتي حاله للمغرمين
كله في حبك يتمني
انتي بس ليا وحدي
روح وقلب وحاله نادره
انتي صبحي وانتي فجري
انتي يا ام نظره شارده
انتي اغلي حد عندي
ياللي حسنك ويا حزنك
كوكتيل يداوي الحزين
ياللي المك ويا فرحك
يبقي ستر للفرحانين
ياللي حبك ويا ضحكك
ياللي عشقك ويا حضنك
هدي وتوبه لكل الكافرين
انتي جنه
بين ضلعوك الملايكه يتجمعوا
يا ام العيون بريئه وبيلمعوا
ومن نبض قلبك يسمعوا
عطر الغرام يا ام الحور
بين شفايفك الضحكه متمعشقه
وانا اللي ضلوعي ليكي متشوقه
انا اللي حبيت جواكي المغرقه
و دايما علي بعدك بثور
انتي نور منجم عطور
انتي ريهام وحاله من الهيام
انتي وفاء قصيدة العشاق
انتي شهد وغرام و وعد
انتي قلب وانتي حب
انتي جنه انا هدخلك
وسط الدنيا و وسط الحياه
وان كان قلبك ده معبدك
انا عايش طالب لقاه
النار في حضنك تبقي مصيف
وكل الكلام الحلو مش هيوصف
ان انتي عندي كل الحياه
الدموع في حضنك تبقي نغم
انتي فيكي كل الحنين والنعم
انتي حب عمري ما حبيت سواه
انتي جنه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق