بحث هذه المدونة الإلكترونية

الجمعة، 1 يوليو 2016

زماني علمني / بقلم الشاعر / رمضان القاضي

انا اللي زماني علمني
............................. ..
انا اللي زماني علمني 
وخلاني احترت فيه
وداس عليا و كسرني
ونساني انا كنت ايه
وجاب لي هموم تدمرني
وخلاني قاسي ليه
حتي ياناس علي اللي مني
خلاني ادوس عليه
ونسيت ربي اللي امرني
اسامح وانسي واصلي
عشان اكون موافيه
يارب احترت في الدنيا
وفي البشر دايما محتار
والناس فجاة اتقلب حالها
نمشيلها يمين تجيلنا شمال
لهتنا الدنيا وبمالها
زاد الطمع وبقينا اشرار
بقينا ياناس بشر تانيه
لا ليها في طيبة ولا حنان
عشان كدا الدنيا اتقلبت
وربنا يهدي الاحوال
وانا اللي زماني علمني
ومخلاني ادي الامان
وعن كل واحد حزرني
ماامنه في يوم من الايام
وانا اللي زماني علمني 
مثقشي في القريب مني
ولا في غيره لحد الان
وانا اللي زماني تاه واحتار
........................................ 
انا اللي زماني علمني /بقلمي الشاعر 
الغنائي رمضان القاضي تحريرافي 2016/7/1

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق