بحث هذه المدونة الإلكترونية

السبت، 9 يوليو 2016

اشتريتك ليه / بقلم الشاعر / صابر الطوخى

وأشتريك ليه وانت بيعـــانى
وأفتكرك ليه وانت نســـيانى

أنا أشـــترى اللى تعشقـــنى  وتهــــــــــوانى

انا اشـــترى اللــى  باعــــت  
كل الدنيا عشانى

ياما حذرتك مــن غــــرورك
 اللى عميكى
أنا هبعـــــــد عنــك حـتى 
لو روحى فيكى

أنا هعشــق اللــى عشـقــانى
وف نبض قلبها زرعـــــــانى

أناهعشق اللى قدرت مشاعرى
وبين ضلوعها وجوه حضـنـها 
دفنــــانى

أنا هشترى اللــى تشـــترينـى
وأفرحـــها وتهنينى

لكــن عمـــرى م هشــــترى
 اللى أضحكـــــها  وتبكيــنى

ومـــع أول ريــــــح 

تفــوتنى  طـــريح
وقلبى دبيـح وبيعـــــــــانى

أنا أعشـــق اللـــى تشـــــيل
معـــايا هـــمى

أنا أعشـــــق اللــــى  وقـــت
 الجرح بتسـمى

ووقــــت الشــــده  ألقيــــها
اقربلى من دمـى

عندك كلام تانى تقـــــوليه

قبـل مروح للى بنظرة  عيـن
بتفهمنى

واشتريك ليه وانت  بيعـــانى
وافتكـرك ليه وانت نســـيانى

صدقينى حتى لوفضلت معاك 
هعيش بجســـدى  مش اكــثر
لكن هعيش معهـــا بكل كيانى
بقلمى//صابر الطوخى

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق