بحث هذه المدونة الإلكترونية

السبت، 9 يوليو 2016

شعر عامية / (بقلم/أحمد عبد الرحمن صالح أحمد) / لسه قلبي بيعشقك


(*قصيدة/عامية/لسه قلبي بيعشقك*)
"
(بقلم/أحمد عبد الرحمن صالح أحمد)
سألوا الحبايب عننا .....قالوا عاشقين
"
قُلت الغرام مش حظنا .قالوا أنت مين
"
أنا اللي دوبني الهوي ....صبر وأنين
"
أنا اللي مجروح والدوا ....مُرّ السنين
"
أنا اللي علمت الغرام ...معني الحنين
"
"
"
"
"
يا حبيبي ....
"
لو تطول بيك الليالي والسهر ..دايب حنين
"
لو في يوم النوم يخاصمك .....والعنين دول نعسانين
"
لو يتوه الفكر منك بين شرودك ..والأماني محرومين
"
لويغيب عنك زمانك أو مكانك ....وأنت متقيد سجين
"
لو تجرب تبقي ذكري جوه ليل المجروحين 
"
"
"
"
"
آه ياقلبي ....
"
لسه سامع صوت أنينك ....وانت مش داري وحزين
"
تفتكر كلمة بحبك ........يختفي بيها الأنين
"
عمري ما اقدر أنسي صورتك ..وأنت بداري الحنين
"
تفتكر أنا ممكن أقسي ....علي حبيته سنين 
"
لسه عيني شايفه غيرتك ....والغرام في الشوق دفين
"
تفتكر هقدر أسيبك ....لحظة تبعد لو يومين
"
عمري ما أنسي إنّي حبيبك .....وإنّ دايب فيك حنين
"
تفتكر أنا ممكن أبقي ذكري ليل المجروحين 
"
"
"
"
"
بس برضه بعشقك 
"
...يلي قلبي صدّقك 
"
والغرام والشوق في قلبي ......مستعد يغرقك
"
والحنان ساكن عواطفي ..نبض شوقه يحرقك
"
عيش معايا جوه حضني أوعي حزنك يسرقك
"
دي الليالي وأنت جانبي ..شوق هواها بيسبقك
"
يلا نبدء فرحة غالية ....شوق غرامها بيعشقك
"
أنا بعشقك

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق