بحث هذه المدونة الإلكترونية

الجمعة، 8 يوليو 2016

بكره هتبقى عال / بقلم الشاعر / رمضان القاضي

بكرة هاتبقي عال
،،،،،،،،،،،،،،،،ًًًً،،،،،،،،،،،
كل اما اقول بكرة
هاتروق وتبقي عال
بيجي الزمن اقوي
واصعب من اللي اتقال
وانا والله كام شكوي
وجوايا ميت مواااااال
و كل يوم بصحي
واقوم علي ده الحال
وتعبت انا من البكاء
وانا جرحي ليل ونهار
يا ربي مش طايب
ده زايد كمان و كمان
طب اعمل ايه ياربي
ده سنين وانا تعبان
و مشيت ياما ولسه
مع ناس اشكال والوان
وما عملتش الكل بعمله
و طلعت انا الخسران
ووفيت لناس وخانت
وكنت اجمع ماافارق
..ولا قلت يوم ندمان..
عشان الخير في قلبي
قلت اسعد بيه حبايبي
واسعد حتي الجيران
طلعت ياناس اناني
معاهم وقالوا تاني 
ده اكيد مهوش غلبان
عشان الطيبه عيبه
وفاكرين سكوتي طيبه
او خايف او جبان
واصبر نفسي والله
واقول دي حلوة وموره
وبكرة باذن الله
هاتروق وهاتبقي عال
...............................
بقلمي الشاعر الغنائي رمضان القاضي
تحريرا في 2016/7/8

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق