بحث هذه المدونة الإلكترونية

الجمعة، 25 أغسطس 2017

قول لي يا بكره /بقلم الشاعر/ أبو محمد البلبوشي

قول لي يا بكره هتيجي إزاي
يا تري عليا٠ ولا معاي
تهت وضعت في دنيا طاحونه
وأقرب ما لينا فيها باعونا
دمار وخراب بيجري وراي
قول يا بكره هتيجي إزاي
زي النهارده ولا إمبارح
ولا هتبقي معاهم جارح
ويصير العمر في الباي باي
هاتلي معاك ثانيه من الفرح
علشان حتي يخف الجرح
معقول يا بكره٠ هتبقي دواي
قول لي يا بكره هتيجي إزاي
قلبي وعقلي    لتنين ضاعو
إحساس ومشاعر٠ل الدنيا إتباعو
مليش في الدنيا٠غير مولاي
الأمل فيك معدوم
والفكر مالوش لزوم
هيقصر عمري الجاي
قول لي يا بكره هتيجي إزاي
أحسن حاجه يا بكره أنساك
زي ما تيجي هستناك
خير ولا شر٠مش فارقه معاي
قول لي يا بكره هتيجي إزاي
أنا تهت م التفكير٠والأمل في بكره
مدفون في بير٠وأملي في ربي كبير
هو بإيده دواي
قول لي يا بكره هتيجي إزاي
إحساس وكلمات أبو محمد البلبوشي٠

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق