بحث هذه المدونة الإلكترونية

الاثنين، 8 مايو 2017

الحساب /بقلم الشاعر/ عرفات الأمير

قصيدة بعنوان(الحساب)
بقلم الشاعر(عرفات الامير)
مصر/قنا/المراشدة/٢٠١٧/٥/٨
<<<<<<<<<<<<<<<<<<
ياللي نويتي البعاد لحظة نصفي الحساب
وان كان علي العتاب اناعندي منه كتير
ولأن قلبي ف الهوا ابيض وعلي نياته
ومش حمل العناد وآهاته
لحظة من فضلك نصفيه حساب
أنا لي عندك حب وحنين وعتاب
وكلام كتير انا قلتهولك كأحباب
وسهر ف لياليكي سهرتهولك
خلي القليب مني داب
واسألي قمرك وشهدي نجومك
ولوم العزال انا شفت زي ماقال الكتاب
وبخمر جمالك انا سكرت
ولو علي بعدك انا قدرت
ماكانش جااليوم اللي يتفتح
فيه باب للعتاب
افتح بإيدك صفحة العتاب
وابدأ انت اول الحساب
شاف كام آهة ف يوم
قلبك نطق بيها
ولو كان عندك شهود هاتيها
دنا من يوم ماشفت العيون السود
طعم الكلمات حليته بيها
ولو قلبك علي فرقتي ناويها
انا راضي بيه البعاد
وعناد بعناد

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق