بحث هذه المدونة الإلكترونية

الخميس، 31 أغسطس 2017

كبرياءك /بقلم الشاعر/ محمود مصطفي

كبرياءك 
*******
كبريــــــــــــــــــــــــــــــاءك قتلني .
خلاني عايش في اصعب معاناتي .
خلى جنتي بقت في وجودك نار .
خلى حياتي بقت أحزان ومرار .
انا بحبك وحبك كان أجمل 
أمنيـــــــــــــــاتي .
ليه خلتيني ابعد 
لحد ما بُعدي عنك 
كتر جراحي وأحزاني .
أنتِ ايـــــــــــــــــه 
وعرفيني ايه اللي
جرالــــــــك .
نسيتي خـــــــــــــــــــــلاص .
نسيتي أنا مين وأنا ايه بالنسبالك .
أنا اللي ياما عشت سنين الحب عشانك .
أفتكري . دا انا حبك .. دا انا موالك .
نسيتي خـــــــــــــــــــــــلاص .
نسيتي إني عايش على حبك .
ولا انتِ كل اللي همـــك 
إنك تعيشي في وهم 
كبريــــــــاءك .
كبريــــــــــــــــــــــــــــــــــاءك قتلني .
بس انا عمري ما هَـ ندم إني حبيتـك .
صدقيني هفضل احبــــــــــــــــــك .
حتى لو انتِ زدتي في كبرياءك .
لكن لازم تعرفي أني مش 
هَـ رجعلك تـــــــــاني 
عشــــان تكسريني 
مرة تــــــــــانيه 
بكبريــــاءك .
خليكِ أنتِ بقى عايشه في وهمك 
وسبيني اهرب بعـــــــــــذابي 
من جبروت كبريــــــاءك .
.
( كبرياءك قتلني )
الشاعر محمود مصطفى
حقوق النشر محفوظة

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق