بحث هذه المدونة الإلكترونية

السبت، 15 أبريل 2017

انا غاوي /بقلم الشاعر/ عمر عبد الجواد

..(( انا غاوي ))...

 أنا  غاوي......
لهمسة و لمسة و نظرة
حب....
و قوام و جمال و دلال 
في القرب ....
بعتلك مع  الريح ..سلامي....
و معاها أشواقي و غرامي
حتي أحلامي....
كانت لهفة و عفة و وعد
و اشواقي 
صارت  كلها  برق و رعد
توصفلك حبي و هيامي....
منا  أصلي غاوي.......
من يوم ماعيني
جات في عنيكي 
و أنا قلبي ملهوف عليكي
بتمني يوم الاقيكي
منا  بروحي شاريكي
و لوصلك انا  ناوي.......
 أنا  أصلي غاوي....
غاوي لضحكة عيونك
 غاوي لروحك و شجونك
وما اقدر حتي الومك
علي شكك و ظنونك...
و مين غيرك يا روحي
لجروحي يداوي .......
 أنا  أصلي غاوي.....
غاوي......
و قلبي ديماََ مشتاقلك
و مشتاق لحبك وقربك
 مشتاق لحنانك و حضنك 
منا قلبي مخلوق لحبك
و كلامي كله......
مخلوق  لوصفك....
منا  أصلي غاوي.......

د/عمر عبد الجواد عبد العزيز

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق