بحث هذه المدونة الإلكترونية

الخميس، 13 أبريل 2017

بجد تعبت من الدنيا /بقلم الشاعر/ رمضان القاضي

...((بجد تعبت من الدنيا ))..
ومش طايق انى اعيش فيها 
مشيت معاها ولا ثانية
..و لا فرحة  يوم قلبي لاقيها 
اتاريها دنيا مش دايمة
......و ما حد مرتاح يوم بيها 
بجد تعبت من الدنيا
..وياريتنى ما كنت جيت ليها
وارجع اقول بكرة ياربي 
......اكيد في يوم يرتاح قلبي 
واعوض اللى عدا وفات 
......و الاقي حبيبى  انا جنبي
يعوضنى سنين الاهات
........اللى عايشها انا لوحدي
و حتى اصحابي وين هيا
........غابت وسابت مطارحها 
وادور ياما انا عليها
....و لا حد باين في شوارعها 
الكل عاش تعبان فيها
....ولا حد ساب يوم مصالحها 
بقينا بس في حكاويها
......و انا اللى تاعبنى الاعيبها 
..(بجد تعبت من الدنيا)..
......و بجد حابب انى اسيبها 
كلماتى الشاعر الغنائي رمضان القاضي
تحريرا في الاربعاء 2017/4/12

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق