بحث هذه المدونة الإلكترونية

الجمعة، 28 أكتوبر 2016

ناوى / بقلم الشاعر / شحات خلف الله

ناوى 

بقلم . شحات خلف الله كاتب ومحام 

ناوى أسيبك تِفْهـَمنى ....

وتعرف كمان ظني وحِلّمىِ ...

فى العشق انا أستاذ ومَحبرتّى تَمَنّىِ ....

فى الغدر أنا برضه أستاذ وجرحى يِدَمّىِ...

 سايبك ع الشط تعوم وتغوص فى فنّىِ ....

وتفتكر انك ملُهم وجدانى وعشقى تَمَلّىِ ....

وواقع الحال أنا عليك بأغنى ....

ما هو أنا كده مَجْهُول  تَمَلّىِ.....

غريب الحروف تعشقنى.....

أرفعك للسماء وأنت ساكن تَحْتْ ظِلّىِ.....

تدخل الجنه وفى نارى تصلي......

خلك على جهلك ترتاح تَمَلّيِ....

تفهمنى تِتْمنّى .....

يوم ما عشقت ظِلّىِ....

ولا اسيك تفهمنى ....!

علشان تفوق وتعيش متهنىِ ؟.... 

ما هو حرام تعيش فى جَهلك وأنا أغَنّىِ.....

بصراحة أصحى وفوق قبل الأجل ما يدَنّيِ ....

معسول الكلام سلاح شيطان منه ناوى أتوب وأصلى.....

العمر يجرى وداين تُدان يا سبب هَمّي.....

وسيبك من كلام شيطان عَسل فى نيران .....

البيوت ليها أبواب وأنا ما اعرف غير أغني .....

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق