بحث هذه المدونة الإلكترونية

الخميس، 20 أكتوبر 2016

أنا و أخواتي البنات/ بقلم/ محمدلطفي_ابوالفتوح Bent Elwady عطر الحروف وحيدة كالقمر غدير بسمة

انا واخواتي البنات     ....2016/10/18

********
انا واخواتي البنات

سكر دهب شربات

بننسي كل الاهات

وصوتنا واصل 

رغم السكات

******سكر******

البنت كوكو الصغيره

اختي بطعم الاميرة

 اردنيه شابه جميلة

وجودها لمه مكمله

 لمة العيله

*****

ضحكة ثغرها ياني

بتخدني من احزاني

وتدوب الم سنيني

وانا بين ايدها

الحزن عمره ما جاني

******

انا واخواتي البنات

سكر دهب شربات

بننسي كل الاهات

وصوتنا واصل 

رغم السكات

******دهب******

معانا عطر العطور

للورد الجوري اصول

وجزاير بدر البدور

مهما اوصف واقول

أميرة يا بنت بلادك

اميرةطب القلوب

يا ساكنه السماء كا نجوم

عشانك القمر بيقوم

ويقولك اتفضلي 

القمر انتي اليوم

وقمري كل يوم

******

انا واخواتي البنات

سكر دهب شربات

بننسي كل الاهات

وصوتنا واصل 

رغم السكات

******شربات******

شربتنا هي الليله

والليلة موش ليلة

بسمه محمد يا جميلة

طعم الحب  والحنان

في قلبها ملاك انسان

عاشقه الاخوه بجنان

*****

بسومه دي المصريه

والمصريه  دي جارتي

كلمه بس منها 

تشيلني البنت من حيرتي 

اميرة فوق قلوبنا

 بمعني العطف نلقاها

مهما نبعد او قلبنا

بكلمه ما نعرفش معناها

الاحزان بسرعه تسيبنا

بسمه هي من لغاها

*******

انا واخواتي البنات

سكر دهب شربات

بننسي كل الاهات 

وصوتنا واصل 

رغم السكات

******بنوتي******

معانا البنت نونو

غدير بسمه يا زينه 

كتير شقيه اووي

زي زهره بالجنينه

تمرح ما بين وبين

جزائريه تملي العين 

تكتب اروع كتابه

اكبر من عمرها بسنين

بتناديني تقول يا ابي

ارد اقول ايه 

غير بنوتي الحنين

تشيل من قلبي عذابه

وترجع الضحكه ضحكتين

********

انا واخواتي البنات 

سكر دهب شربات

بننسي كل الاهات 

وصوتنا واصل 

رغم السكات

#محمدلطفي_ابوالفتوح
Bent Elwady
عطر الحروف
وحيدة كالقمر
غدير بسمة

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق