بحث هذه المدونة الإلكترونية

الخميس، 10 أغسطس 2017

الشريد /بقلم الشاعر/ بيبو البدر الساطع

ناس بنشوفها بعنينا ..وراها قصص وحكايات 
ومحدش بيحس بيها ..حبيت اكون لسانها 
اقدم اليكم كلمات من قلب احد هذه القصص 
اليكم ((( الشريد ))) 
من كلماتي المتواضعة ..اتمنى ان تنال اعجابكم ..
وان تصل الرساله لكل من له احد اقاربه يحتاج له 
خالص تحياتي ...اخيكم بيبو البدر الساطع 
😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪😪
عايش وسط احزاني
بدون مأوى ولا عنوان

تايه مش لاقي مكاني
شريد بيدق ع  البيبان

عملت فيك ايه يا زماني 
عشان تبليني بالحرمان

من ناسي وكل احبابي 
كمان اصحابي وحتى الجيران

اخدت مني فرحتي
توهتني في سكتي

خليتني دايما أأقول الأه 
وانت مش داري بحرقتي

انا نفسي يوم ارجع تاني
فرحان مع اهلي وخلاني

وانسى كل اللي جرى منك
في سنيني اللي كانت نسياني

وياريتني ما كنت انا حبيت 
ولا كنت  بغدره انتهيت

دا انا كنت شمعة وبتنور
دا أنا كنت اساس أصل البيت

لكن غلطتي اشتريت 
ساعة ما عشقت وهويت

اللي خان عهدي معاه
وخلاني عن ناسي استغنيت

سامحني يا زماني
عشان كنت أناني

خليني ارجع تاني 
مع أهلي مع خلاني
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
بيبو البدر الساطع ______________ كلمات تم توثيقها

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق