بحث هذه المدونة الإلكترونية

الثلاثاء، 6 يونيو 2017

خليط الكون /بقلم الشاعر/ عبدالله السايح

،،،،،،،،،(خليط الكون)،،،،،،،،،،
سقينا الحب بالمايه
وطرح الحب في ثواني
ثمار والثمره مخفية
في قلوب وبتعاني
سقينا الحب حنية
فرحت وقلت انا الجاني
طرح لي الحب جنيه
من نار .وانا انساني
نار وعايشه محميه
وانا من طين ويوم فاني
في دنيا بعيد ومطويه
وفيها رميت احزاني
لكن طرحت لي حنيه
بكل الحب تلقاني
لكن ظروفنا مكفيه
وصعب تكون احلامي
احلامي اكون انا وهيه
في دنيا جديدة من تاني
وبعد الفكر والنيه
لقيت كان صعب عنواني
وصعب نعيش أنانيه
وصعب تموت احزاني
مسكت الشمس بإيديه
وبين الضلع في ثواني
لقيت الشمس منفيه
قالت لي ياريت تنساني
ناديت القمر في سرية
عمل لي زيارة مجاني
وجاني معاه بذرية
نجومه من زمن تاني
قالوا لي ياريت فيه حرية
خليط الكون رباني
ياجني يحب جنيه
ياإنس يحب عمياني
،،،،،،،،،،،(شعر)،،،،،،،،،
عبد الله السايح

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق