بحث هذه المدونة الإلكترونية

الخميس، 16 مارس 2017

يا صا حبي ... ★ كاشف عبدالجواد

يا صا حبي ...   ★   كاشف عبدالجواد
*********************************
 يا .. يا صاحبي .. قالوا عوال الهموم .. قولت أنا صاحبي .. قالوا ما غلطش أبدا يوم .. قولت أنا صاحبي .. قالوا حمال الأسية .. قولت أنا صاحبي .. قالوا همه عفية .. قولت أنا صاحبي ... يا .. يا صاحبي .....
*********************************************
تصاحبك دموعي 
ف ليل الخطاوي
حاسسبك ياصاحبي 
وقلبي معاك
الآه‍ لو تقولها 
تزلزل ضلوعي
أنا بدعي إلهي
يثبت خطاك

ياشمعة بتعشق 
لسان اللهيب
وعايش بنورك 
تطمن حبيب
ياكاتم آهاتك 
وناسي آلامك
وراضي بنصيبك 
ونار اللهيب

ياطيب وقلبك 
بينضح حنان
ياحلم وحقيقة 
ياكلمة جريئة
تترد في بالي 
ينطقها لساني
وتنزل دموعي 
ياللا إفرح ياصاحبي
وأنا أفرح معاك
يا ... يا صاحبي .....
************************
Kashef.   15 - 3 - 2017.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق