بحث هذه المدونة الإلكترونية

الخميس، 9 يونيو 2016

واحشني حبيبي / بقلم / الشاعر / أحمد محمد علي

واحشني حبيبي .

واحشني حبيبي 
وبعت ليه سلامات 
لحد الباب 

أتاري الحبيب 
زعلان وما رضي 
يرد عليا جواب 

سألت مين زعلك 
ياغالي عليا وليه 
قفلت الباب 

رد الغالي عليا 
بكلام يبكي القلب 
وكل الأحباب 

أنا في بعادك جريح 
وفي الفراش ببقي طريح 
وأنت أعز الأحباب 

عايش علي همس حبك 
وقلبي يتمني قلبك 
وأنت الشوق الغلاب 

وتروح وما تسأل فيا 
ويشتاق لك قلبي وعنيا 
وتبعت سلامك للباب 

فاكر هحن ليك 
وروحي تهيم عليك 
وأنك أغلي الأحباب 

وتزيد بعادك قسوه 
وعنيه منك تأسقي 
وراجع تدق الباب 

والله بعادك حرمان 
وأنا عليك غيران 
وبشوقي ليك سهران 
مستني تتدق الباب 

فاكر ليالي الهنا 
فاكر حبيبي أنا 
عايش ليك كام سنه 
وأنك أغلي الأحباب 

وعرفت منه أنا 
أني لحياته المني 
وأعز الأحباب 

وحياتي حبي ليك 
وشوقي وخوفي عليك 
ولهفت قلبي ليك 
أنك أغلي الأحباب 

والشوق في بعدك 
قلاب والروح في هواك 
تنساب عشان خاطر عيونك 
أنا جيت يا حبيبي لحد الباب 

واحشني حبيبي 
بقلمي احمد محمد علي 
الأربعاء 8/6/2016

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق