بحث هذه المدونة الإلكترونية

السبت، 29 أبريل 2017

ولا ألف دمعه /بقلم الشاعر/ أحمد طلبه

ولا ألف دمعه ولا حتي
مليون إعتذار
البعد عنك هو دا 
أخر قرار
مش هقدر استحمل معاك
للدرجه ديا
دا الصبر بالنسبالي
منك إنتحار
معدش ينفع إني أربط
روحي بيك
ماانا كنت ببكي منك
ومصعبتش عليك
بتحب نفسك والغرور
عامي عينيك
إبعد خلاص وهو دا
أخر قرار
============
إيام كتيره عشتها
مجروحه منك
ولا شوفت منك وقتها
حنيه منك
كنت فاكر إني مش
هستغني عنك
وإني هصبر مهما
حسيت بإنيهار
ولا عمري هقبل إني 
أذل روحي ليك
لو بيك هتبقي الدنيا 
هبعها بيك
لو كنت أخر مين قصادي
مش هشتريك
لو حتي يبقي العمر 
مليان بالمرار
ماانا كنت ببكي منك
ومصعبتش عليك
بتحب نفسك والغرور
عامي عينيك
إبعد خلاص وهو دا
أخر قرار
============
إمشي خلاص انا مش
هعتبك عاللي فات
لو كنت حبيتك
لكن حبيبي مات
وَيَا ريت كمان تروح
وتمشي من سكات
حتي الكلام وياك
مالو إعتبار
وسبني اعيش حياتي
من غير أي جرح
هبعد أكيد والبعد 
عنك يبقي فرح
لو كان حقيقي في
بنا عيش وملح
خونته بإيدك مبقاش
بقايلك غير المرار
معدش ينفع إني أربط
روحي بيك
ماانا كنت ببكي منك
ومصعبتش عليك
بتحب نفسك والغرور
عامي عينيك
إبعد خلاص وهو دا
أخر قرار
============
احمد طلبه
٢٠١٧/٤/٢٩

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق