بحث هذه المدونة الإلكترونية

الثلاثاء، 16 أغسطس 2016

أنا أسف / بقلم الشاعر/ محمد لطفي أبو الفتوح

انا اسف........2016/8/9
انا غلطان ....وموش هقول لا موش هعترف
انا انسان..... وزي طبع البشر احيانابيكون عزف 
احيانا .......بننسي الاصول بننسي الوعود والشرف
بتهون.......كل حاجه حلوه وتضيع مننا وقت الارف
 .
بجد جي اعتزر
اقبلي اعتزاري
القلب مهما ان قدر
انتي قراري
.
انتي ملكي انا 
م ش هسببك لغيري
ان كنت ضعت سنه
رجعت ليكي بضميري
.
انا عارف كنت اسي
كنت ناسي
حقوقك عليه
.
غروري كان لباسي
وكان مداسي
للحقوق ديه
.
ارحميني ......سامحيني
الدموع ماليه عنيه
اه شوفيني
.
اسمعيني.......اقبليني
الرجوع حمل عليه
لو ترفضيني
.
غلطه وفيها كنت طايش
رغم في بحر حنينك عايش
بس كنتي .انتي كنتي
وقت الغلطه بره الهامش
.
رفضت لحظه معاكي التعايش
رغم في بعدك كنت هايش
ايوه خنتك وانتي ما خنتي
قلبي اللي لسه في عينك رامش
.
اسمعيني انتي ملكي وحقك عليه
هي غلطه  وعارفها صعبه
.ﻻ ترفضيني جي بالاسف قبل التحبه
عارف ان الرجوع عليكي تعبه

.
بصه موش راحل برفضك
انا وراكي لحد ما اخدك 
انا مستني لدمع خدك
امسحه من النهارده بعهدك
.
اسمعيني لو رفضتي
بيكون يوم انتحاري
ويكون ساعيتها انتي حكمتي
كسر قلبي وهدم داري
.
وانتي اكيد انتي ما ترضي
عارف رغم ظل انتظاري
قلبك مسامح قلبي يعدي
لشطك يا اجمل بحاري
.
محمد لطفي ابو الفتوح

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق