بحث هذه المدونة الإلكترونية

الأربعاء، 5 أكتوبر 2016

ايوة انا عارفة انك بتغير / بقلم الشاعرة /هدى سيد

ردا على قصيدة ( ايوة باغير ) لهويس الشعر العربى / هشام الجخ
بقلمى / هدى سيد
٢٠١٦/٧/٣٠

ايوة انا عارفة انك بتغير
وانا مش كارهة انك بتغير
غيرتك دى على راسى وعينى
انت دخلت ما بين تكوينى
مهما قابلت وشفت كتييير 
ولا راجل يملا لى عيووونى
يا صعيدى حبك يكفينى
غيرتك على حبى مخلينى
وسط بنات الدنيا اميرة
رافعة ما بينهم راسى بعزة
وباقول ليهم بيموت فيااا
انا عارفة ان الغيرة حلااال
وان حبيت توزنها بماااال
ولا ينفع يورو ولا ريااااااال
زى ما قلبك والله شارينى
قلبى شاريك ده انت الخيّال
عمرى ما غيرت ف يوم من نانا
رغم اشعارك عنها كتييييييير
واللى يقول ان انا غيرااااانة
خلق حميييير
هى يا دووووب كات قصة
 وخلصت
بس انا ماسة عليها بتغيييير
عارفة مقامى وقيمتى ف قلبك
علشان كده عذراك من حقك
وبحبك يا صعيدى بحبك
وهارد على كلامك اقولك
اللى تخلى صعيدى يحبها
يبقى يا سعدها

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق