بحث هذه المدونة الإلكترونية

الأربعاء، 29 نوفمبر 2017

ليه بتقسي /بقلم الشاعر/ عبيد رياض محمد

ليه بتقسي

ليه بتقسي  عليَّ ليه
وأنا كنت عملت  إيه
ذنبي ما حبيتش غيرك
و عملت بحبك إيه

هاتي جرح لقلبي هاتي
زودي دموعي و آهاتي
يالي كنتِ أملي وحياتي
بعدك إنتِ باقي إيه

ياللي بكيتي عيوني
يا حبيبتي و لم تهوني
ليه  سيباني     لظنوني
أفتكر ماضي وأعيش عليه

حبك إنتِ أحلي ذكري
و إنتِ أحلامي لبكره
إنتِ ناسية ولا فاكرة
و أنا في بعدك أعمل إيه

ياللي ساكنة في فؤادي
و بتقولي لي كله ماضي
لو جرحتي القلب عادي
ما إنتِ حبي و هعمل إيه

راح خلاص زمن الحبايب
و اللي جاي زمن الغرايب
جرح فرح أهو كله صايب
وأنا يعني بإيدي إيه

أصبر يا قلبي 
و أنسي اللي كان
ولا تفتكر أيام زمان
ما اللي حبيته 
في لحظة خان
باع زمانك و مبقيش عليه

بكره جرحك راح يطيب
أصله كله قسمة ونصيب
مهما يغدر بيك الحبيب
دا القدر و أصبر عليه

ليه بتقسي عليَّ ليه
و أنا كنت عملت إيه

بقلمي / عبيد رياض محمد


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق