بحث هذه المدونة الإلكترونية

الأربعاء، 6 سبتمبر 2017

وبتحمل وبسكت ليه /بقلم الشاعر/ أحمد طلبه

وبتحمل وبسكت ليه
عشان بالفعل حبيتك
وراضي باللي راح تقوليه
عشان أنا عمري ما أذيتك

وإيه اللي جبرني اعيش 
لاحول ليا ولاقوه
عشان انتي مابتحسيش
ماانا بالفعل مش هو

أنا غير اللي يوم خسرك
وجرح فيكي ولا حسك
كفايا حرام بقي كسرك
بيكسر روحي من جوه

عشان انتي مابتحسيش
وانا بالفعل مش هو
====••====••===
وهعمل إيه
حاولت كتير أنسيكي واخليكي
تعيشي وتنسي أيامه

واتاري حبه في عنيكي
بحسك وانتي قدامه

بحسك وانتي مش حاسه
ياعايشه في بحر أوهامه 

ونفسك يقولك سمحيني
عشان ياخدك بأحضانه

واخرتها تخليني
اقول اني  مش هو

وإيه اللي جبرني أعيش
لاحول ليا ولا قوه

عشان انتي مابتحسيش
وانا بالفعل مش هو
====••====••===
دا مش عيبك
لكن عيبي
بحبك وانتي مش ليا

وسابك وانتي
بتسيبي
قلبي وتظلمي فيا

ولا شايفه اللي شاريكي
بتيجي كتير 
كدا عليا 

مادام حبه أكيد فيكي
انا هبعد واعيش ليا

عشان اللي بعنيكي
مشاعر تبقي لي هو

وإيه اللي جبرني أعيش
لاحول ليا ولا قوه

عشان انتي مابتحسيش
ولنا بالفعل مش هو
===============
أحمد طلبه
٢٠١٧/٩/٥

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق