بحث هذه المدونة الإلكترونية

الجمعة، 3 يونيو 2016

لسه حبك بيناديني / بقلم الشاعر / أحمد عبد الرحمن صالح

( لسه حُبك بيناديني )
"
(بقلم/أحمد عبد الرحمن صالح أحمد)

يا حبيبي ...

بين ضلوعك ..يلا خُدني

نفسي يوم ألقاك في حضني

عشت بحلم بالأماني 

والحنان والشوق صاحبني

كل يوم بسهر ليالي 

نفسي يوم ألقاك يا غالي

لو تغيب عن قلبي يوم 

الجراح مش راح تسبني

دي الغرام بيهز فيا بالحنين

وأنت عارف يا نور عنيي أنا بقي مين

خطوتي دايبه في أنين 

والسُهاد والحب خدني

أه يا عمري بعشقك

أصل قلبي صدقك

كل حاجه دايبه فيا 

نار سُهادها هيحرقك

لي عاوزني أكتم حنيني

وأبقي ذكري في أنيني

لو تفكر يوم تبعني 

تلقي قلبك مشتريني

يلي دوبني غرامك 

في عهود بينك وبيني

عيني لسه شايفه صورتك

بس عايشه ليه في حيرتك

لو تشوف همسة ملامحي 

لما تسمع بس سيرتك

أه  عشقتك ..

مستحيل إنّي أنسّي غيّرتك

لما شمس زماني تُغرب 

هبقي أقول إنّي خسرتك

صعب جداً نفترق

والأماني تنحرق

كل حاجه حلمنا بيها 

ليه قصادنا بتنسرق

لما أكون أنا نبض قلبك

بالحنين والسُهد جنبك

لو تسبني يوم بقُربك

كل حاجه في زمانا 

والليالي هتختلف

أه يا قلبي ..

لسه راضي تعترف

دي الزمان منك عرف

إني ضحكة من حبيبي 

نبض تاني يختلف

أااه بحبك ...

يلا خدني للأماني

أصل حبك

شكل تاني

كل حاجه متوهاني

بس شوقي ليك ملاني

يلي حبك نور زماني

نظره منك من عيونك

طعم تاني يختلف

بعشقك ....

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق