بحث هذه المدونة الإلكترونية

السبت، 4 يونيو 2016

محدش بيزلني / بقلم الشاعر / فارس أبو تريكة

بقلم ( ابو تریکه )

محدش بیزلنی

ملعون ابو الیوم
اللی عرفتك فیه
انا جبل شایل هموم
بس خلاص فاض بیه
ملعون ابو الیوم
اللی اخترتك فیه
انك تكون فرحتی یوم
كان حلم بحلم بیه
انا اللی عشت حیاتی
فقیر لكن كرامتی 
مخلیانی اغنی غنی
وانا قلبی لیه کرامه
مسمحش یوم ینحنی
حبك دا لو كان سیف
مش هیقطع شریانی
وانتی لو ملاك له طیف
اتمنى امشی عمیانی
ولا انی اشوف فیکی
ناويه انتی على جرحی
دوفری کفیل بیکی
وقادر بیکی اضحی
خلی امل فاضل لیکی
من نومك فوقی واصحی
انا لسه انا الفارس
و ابوتریکه لو فی لزوم
انا دایما بیکی حاسس
وفي جراحك یوماتی معزوم
طب قولی ایه جزائی
وناویه لحظه انك تذلینی
اقطعی جسمی واجزائی
لكن ولا انتی ولا ملیون
ولا علیکم حریم الکون
تعرفی من مکانی تهزینی
طب خدی وده یمینی
اقسم بكل مرار
عیشته انا ویاکی
علیا الطلاق من الحزن
انا لسه حلو معاکی
بلاش تهدی الدار
وتکشفی سماکی
وان كان على المشوار
مکمله ویاکی
علشان واخد قرار
افضل راجل معاکی
یبقی احمدی ربك
وصلی واشکری لیه
مهما کبر جوایا حبك
انا اقدر بسهوله اخبیه
او حتى بعد اذنك
اولع فیکی وفیه

اعرف انت بتتعامل مع مین
لان انا بكل تواضع
مش زی البنی ادمین

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق