بحث هذه المدونة الإلكترونية

الثلاثاء، 25 يوليو 2017

أنا طيبه /بقلم الشاعر/ أحمد طلبه

أنا طيبه
كله بيفكر
و بيقولو
 دي عايشه
حياه هنيه

وبيحسدوني  لما يشوفوني
ولا حسو مره  
 باللي فيا
فكريني بضحك للحياه
وانا من الهموم
مكفيه
لكن الصراحه
طيبه 
ومضحوك عليا
===========
أنا طيبه
والا عمري شيلت 
في قلبي مره 
واحده قاسيه

بعيش معاهم جرحهم
والفرح انا 
منسيه 

معأني حسه بإختلافهم
مش هنكر إني 
ضحيه

فكريني بضحك للحياه
وانا من الهموم 
مكفيه
لكن الصراحه
طيبه 
ومضحوك عليا 
============
أنا طيبه
انا واحده دمعتها
تملي قريبه

وبسامح اللي بيجرحوني
مهما عملو فيا

انا طيبه
مش ضعف مني
ياناس
وانا اللي ليكو
قريبه

ولا عمر الطيبه
تبقي قضيه

ومين بيحس مره
بجراحي
تنام قلوبكم و من الوجع
قلبي صاحي
مهي الحياه أصلاً كدا
للطيبين مؤذيه

فكرني بضحك للحياه
وانا من الهموم 
مكفيه
لكن الصراحه
طيبه 
ومضحوك عليا
============
كل اللي بعرفهم
يا دوب شايفني
لكن محسوش 
بيا

بخاف من ضعفي 
يهزمني 
واعيش في يوم
وحديه 

انا بقدر أتحمل أكيد
وقد المسؤليه

أنا طيبه
فكرني بضحك للحياه
وانا من الهموم 
مكفيه
لكن الصراحه
طيبه 
ومضحوك عليا
==========
احمد طلبه
٢٠١٧/٧/٢٥

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق